Digital Marknadsföring - Online

Vill du kunna marknadsföra och sälja genom digitala medier? Vill du veta att de digitala satsningar ni gör är rätt? Den digitala utvecklingen går extremt snabbt och det är nästan omöjligt att hänga med i alla svängar om man inte har tid att jobba heltid med bara det. Därför kan den här kursen på två dagar vara välbehövlig för både de som inte känner sig så digitala och för de som redan håller på en del!
Kursen fokuserar på marknadsföring och försäljning via digitala medier med sociala medier som mittpunkt. Men vi går även igenom hur man ska jobba med sin webbplats, sökmotorer och e-handel. Vi blandar teori med praktik och du kommer få testa på praktiska saker som att köpa annonser på Facebook och kika på webbanalys.
Med till kursen tar du egen dator och inloggningsuppgifter till de digitala kanaler ni använder idag så som webbplatsen, Facebook och Instagram. Du kommer sedan under kursen få chans att testa en del av teorin direkt på de egna kanalerna om du vill det.
Under kursen pratar vi även om värdet av strategi och taktik i den digitala kommunikationen. Du kommer under kursen att ta fram en grundläggande digitalstrategi som ni kan börja jobba utifrån direkt.

Ur innehållet

  • Det digitala landskapet - Översikt över det digitala landskapet för marknadsföring och kommunikation idag
  • Webbplatsen - Hur ska man tänka kring webbplatsen? Mobilanpassa, Interaktionsdesign, Sökmotoroptimering och mycket annat reder vi ut.
  • Sök - Även om trafiken till webbplatser från sökmotorerna börjar minska är det fortfarande en otroligt viktig plats att synas på. Vi kika på hur man kommer högre upp och hur man köper exponering.
  • Sociala medier - ett enormt stort område med medier som Facebook, LinkedIn, Instagram och Twitter. Vi går igenom hur man förhåller sig till sociala medier som företag. Hur man väljer var man etablerar sig. Hur får räckvidd naturligt och hur man ökar den med annonspengar.
  • Digital kommunikation Även om man är bra på att kommunicera i grunden är ser svårt k digitala landskap. Exempelvis måste man i sociala medier alltid skapa engagemang, annars slutar man synas. Det och mycket mer pratar vi om.
  • Resurser, budget och organisation - Som litet tillväxtföretag är det viktigt att planera alla resurser och ha en tydlig budget. Därför går vi igenom hur man planerar sina digitala aktiviteter för hög nytta.
  • Digital strategi - Under dagen hinner vi även prata om grunderna i en digital strategi. Vad man bör tänka på och få med i en sådan.
  • Den digitala utvecklingen Sist men inte minst lyfter vi blicken från allt som är just nu och kikar på de större trenderna i den digitala utvecklingen så att du får med dig tankar på var vi är på väg och hur man som verksamhet behöver vara vaken och anpassa sig.

Målgrupp och förkunskaper

Denna kurs vänder sig till dig som i din yrkesroll antingen behöver jobba med digitala kanaler eller som har ansvar eller tar beslut kring dessa eller kommunikation/marknadsföring/försäljning generellt.
Kursen passar för de företag som idag inte använder digital marknadsföring i stor utsträckning eller känner sig speciellt duktiga på detta. Är ni redan igång med er digitala marknadsföring och har bra kompetens inom området är istället kursen Datadriven digital marknadsföring och konverteringsoptimering bättre för er.
God datorvana behövs för att kunna tillgodogöra sig kursens praktiska moment.

Kursmål

Efter kursen har du god kännedom om det moderna digitala landskapet och hur man kan dra nytta av det för att nå nya målgrupper och öka sin försäljning.
Du lämnar även kursen med en grundläggande digitalstrategi för ditt företag som ni kan börja jobba med direkt.
Efter avslutad kurs får du ett kursintyg. Här framgår tydligt vilka kursmål du uppnått med utbildningen.

Övrig information

  • Denna kurs genomförs endast digitalt och du får en länk i samband med din kursinbjudan

Pris och längd
Ordinarie pris: 29 000 kr
Ditt pris: 0 kr
2 dagar

Kommande datum

Datum: 28 maj - 29 maj
Plats: Online
Fåtal platser kvar